Mr Porter WHotel ontbijt avocado toast

Monorestaurants zijn in opkomst. Althans, dat lijkt zo te zijn. Amsterdam FM belde met Marianne om te horen wat men nu precies verstaat onder de term ‘monorestaurants’, en om eens te horen hoe zij de toekomst daarvan ziet. Restaurants die zich focussen op één product lijken namelijk in opkomst te zijn, maar is dit nou eigenlijk wel zo?

Als je het ons vraagt, zijn monorestaurants eigenlijk zo oud als de weg naar Rome. De pizzeria’s en de sushi-zaken die we al jaren frequenteren via Thuisbezorgd en consorten doen in feite niets anders dan ook één iets in de etalage zetten. Alleen draait het hier misschien wat meer om de bereidingswijze, en niet zozeer om één product. Maar ‘mono’ is het zeker wel te noemen.

De focus van de media, sociale mediakanalen en natuurlijk de so-called ‘influencers’ als bloggers (laten we onszelf hier vooral wel met een korrel zout nemen overigens…) zorgt er alleen wel voor dat trends op het gebied van eten en drinken meer dan ooit zichtbaar zijn. En daar profiteren de hamburger-, kip-, vis- en pokébowlzaken dus ook meer dan ooit van.

Onze verwachting is in ieder geval dat dit soort restaurants nog lang niet met uitsterven bedreigd wordt, en dat we er voorlopig nog wel even van kunnen blijven genieten. Wat er nog ontbreekt? Nou, bijvoorbeeld de cereals, oftewel ontbijtgranen, en natuurlijk de peulvruchten. After all, ‘bonen erbij’ is nou eenmaal een thema de laatste anderhalf jaar. In het buitenland noemt men ‘charcoal’ al als nieuw en upcoming trend, dus voor iedereen die nog op zoek is naar een nieuw concept: doe hier vooral je voordeel mee! Je hebt het niet van ons. Of juist wel. In dat geval komen we graag als eerste langs 😉

>>> En zo had Marianne nog wel het een en ander te vertellen. Het hele item is natuurlijk terug te luisteren op Amsterdam FM!